RSS 2.0

Funderingar...

2012-05-03 @ 22:32:46
Idag har jag funderat en del kring det andliga och har bett om nått slags "tecken" från dom som är med mig.
Allt känns ibland så hopplöst och man inte vet vart i livet man är eller vart man ska gå.
Idag var en sån dag, så jag bad om att få nån slags vägledning, ett tecken.
En stund efter detta så hittade jag en bok i pappas bokhylla som jag inte sett förut och som handlade om meditation.
Boken lixom "ropade" på mig kändes det som, så jag har funderat på om detta kanske kan ha vart ett såkallat tecekn som jag bad om, eller vad det bara en slump (?)
Jag ska hursomhelst börja läsa den  och det känns spännande och som att det är något för mig.
Sen en annan gjer som hände också, jag läste nämligen mitt stjärntecken i en tidning som kom idag och som stämde in så himla bra på det som jag har kännt och tänkt på under dagen.
Såhär stod det:
"Man kan inte vara medveten om sina känslor förrän de dyker upp.
Man känner först och kommer ihåg känslan alltifrån en halv sekund upp till ett decenium senare, beroende på vilken nivå ens medvetande är på.
Om du avvisar dina känslor blir ditt liv i längden mycket jobbigare, så sträva efter att acceptera de sinnestillstånd som dyker upp"
Detta kändes lite som ett svar på tal till det jag har funderat på.
Så jag tackar och bockar!

Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

Ja visst är det härligt när man ändå får ett tecken! Kanske du kan berätta sen vad boken heter! kram <3

2012-05-04 @ 19:15:09
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback