RSS 2.0

Jag Saknar Er!

2012-02-29 @ 18:56:39
Jag tänker väldigt ofta på bortgågna släktningar och även dem jag aldrig fick chans att träffa.
Min farmor och farfar tänker jag mycket på och saknar något oerhört.
Jag har även tänkt på andra släktingar, tex min pappas lillasyster Mona som dog i cancer när hon bara var 3 år. Min farfars far m.fl
Dessa människor som jag aldrig har träffat men ändå känner en otrolig samhörighet med på något vis.
Jag funderar ärligt talat på att börja släktforska eller liknande för jag är väldigt nyfiken på vilka de alla var, vill lixom veta mera om dem..

Farfar "Knud Bunch Bertelsen" i sina unga dagar, uppklädd i sjömanskostym.
---------------------------------------------------------------------------


Farmor "Christina Bertelsen" ute på finprommenad med hundarna
-----------------------------------------------------------------------------------


Farmor tillsammans med "kändisen" Jokkmokks-Jokke
(han som bl.a sjunger Gulligullan Koko som en jök)
------------------------------------------------------------------------------------


Familjen Bertelesen.
Från Vänster: Min Pappa Lars, Lilla Mona (hon som dog), Farfar Knud,min farbror Jan och faster Gunnel.

Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

jo, nog skulle du börja släktforska!!! Det är så kul och så härligt för hjärnan. För man måste vara så koncentrerad, så det går inte tänka på något annat ... man mår så bra av det! Jag har gjort det i snart 40 år och nu när man kan göra det via nätet är det ju så lättsamt och kul! :-)

2012-03-11 @ 22:59:33
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback