RSS 2.0

Andliga Guider/Ledsagare

2012-02-18 @ 21:15:59
Hej!

Tänkte att jag i detta inlägg skulle skriva lite om Andliga guider och ledsagare.

Hur ser ni på det ämnet?

Har ni själv mött era guider och så?

Jag personligen har haft lite problem och med att försöka kommunicera med mina.
Jag har förutom en, möjligtvis två av dem bara sett dem som ljusvarelser i meditaiontillstånd och då har jag haft svårt att avgöra om det kanske är änglar eller någonting annat istället för guider.
Jag antar att det inte riktigt är tid för mig att få "se" och möta dem ännu, så jag får minnsan ha tålamod och vänta och fortsätta försöka.
Men som sagt så har jag "träffat" en av dem som jag tror är min guide och detta har då inträffat i drömtillstånd, alltså när jag har sovit.
Han/den/det är förknippat med Egypten på något vis för jag ser honom som en man med falkhuvud, typ så som guden Horus är avbildad och första gången jag mötte honom så var det mycket med Egypten i samanhanget
(jag berättar mer om detta längre ner)
Han är iaf ganska lång och jag hör namnet Hawk i samband med honom, så det är det jag kallar honom för.
Men som sagt, första gången han visade sig för mig så var det som att jag klev in i något som såg ut som en hiss där han stod och väntade på mig.
När jag hade klivit in och dörrarna stängdes så  åkte vi nedåt och nedåt i denna så kallade hiss och när den sedan stannade och dörrarna öppnade sig så klev vi ut i en varm, solig och sandig Egyptisk miljö.
Jag såg pyramider som var i färd med att byggas för fullt, så det kan alltså inte har vart nutid så som jag uppfattade det.
Vi gick sedan runt i denna miljö och han visade mig saker, ungefär som en rundtur.
När vi hade vart där en stund och han hade visat det han ville så var det dags att åka tillbaka "upp" igen och sedan vaknade jag.
Andra gången så befann jag mig i ett hus som typ flöt på vatten, jag såg ut genom fönstret och såg då honom komma vandrande över vattenytan.
Han steg in i huset och jag talade med honom om någonting (vilket jag inte minns vad det var för någonting) och sen minns jag inte heller vad som hände därefter.
Så den andra gången är inte lika "klar" som den första.
Dessa två tillfällen är de ända gångerna jag har mött honom "öga mot öga", men jag känner då o då ändå av att han är med mig.
På sistonde så har jag dock känt att jag skulle behöva "se" honom igen, så jag hoppas att han kommer till mig igen för av någon anledning så känns det som att jag behöver det.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga för att han ska komma.
Jag har försökt att tänka innan jag somnar att jag vill träffa honom,  men det har hitills inte gett något resultat.
Jag personligen har haft lite problem och med att försöka kommunicera med mina.
Jag har förutom en, möjligtvis två av dem bara sett dem som ljusvarelser i meditaiontillstånd och då har jag haft svårt att avgöra om det kanske är änglar eller någonting annat istället för guider.
Jag antar att det inte riktigt är tid för mig att få "se" och möta dem ännu, så jag får minnsan ha tålamod och vänta och fortsätta försöka.
.
Iaf så har jag "träffat" en av dem som jag tror är min guide och detta har då inträffat i drömtillstånd, alltså när jag har sovit.
Han/den/det är förknippat med Egypten på något vis för jag ser honom som en man med falkhuvud, typ så som guden Horus är avbildad och första gången jag mötte honom så var det mycket med Egypten i samanhanget
(jag berättar mer om detta längre ner)
Han är iaf ganska lång och jag hör namnet Hawk i samband med honom, så det är det jag kallar honom för.
.
Men som sagt, första gången han visade sig för mig så var det som att jag klev in i något som såg ut som en hiss där han stod och väntade på mig.
När jag hade klivit in och dörrarna stängdes så  åkte vi nedåt och nedåt i denna så kallade hiss och när den sedan stannade och dörrarna öppnade sig så klev vi ut i en varm, solig och sandig Egyptisk miljö.
Jag såg pyramider som var i färd med att byggas för fullt, så det kan alltså inte har vart nutid så som jag uppfattade det.
Vi gick sedan runt i denna miljö och han visade mig saker, ungefär som en rundtur.
När vi hade vart där en stund och han hade visat det han ville så var det dags att åka tillbaka "upp" igen och sedan vaknade jag.
.
Andra gången så befann jag mig i ett hus som typ flöt på vatten, jag såg ut genom fönstret och såg då honom komma vandrande över vattenytan.
Han steg in i huset och jag talade med honom om någonting (vilket jag inte minns vad det var för någonting) och sen minns jag inte heller vad som hände därefter.
Så den andra gången är inte lika "klar" som den första.
.
Dessa två tillfällen är de ända gångerna jag har mött honom "öga mot öga", men jag känner då o då ändå av att han är med mig.
På sistonde så har jag dock känt att jag skulle behöva "se" honom igen, så jag hoppas att han kommer till mig igen för av någon anledning så känns det som att jag behöver det.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga för att han ska komma.
.
Jag har försökt att tänka innan jag somnar att jag vill träffa honom,  men det har hitills inte gett något resultat.


Nån som vet hur jag kan göra?
Kom gärna med tips isåfall.

Jag har upplevt liknande grejer i drömmarna också, som att det skulle kunna var en guide jag har mött.
.
Denna "person" är lite lurig av sig för han/den/det byter skepnad från dröm till dröm.
Men jag känner ändå alltid att det är en och samma person även om "han" byter utseende varje gång, det är som att jag känner igen själen eller energin som "han" har.
Det är nått med hans ögon också, dom är intensiv gröna o speciella....
.
Hur som helst så ville jag dela med mig lite av detta, kring ämnet Andliga ledsagare/Guider.

//Mia






Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

Det närmaste jag har varit någon slags guide, är när jag drömde för någon månad sen, att jag upptäckte att vid min högra sida satt en indianhövding och när jag såg på honom sa han: - Jag ska välsigna dig!

Men sen ringde telefonen och jag blev väckt. :-P



Men jag kan inte meditera... vet inte varför men jag kan liksom inte.. kanske jag inte är mogen vet ej?

2012-02-25 @ 21:29:51
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: surtant

när jag vill se mina guider så brukar jag sätta på en skiva med avslappningsmusik o be nån av de komma (jag har en för healingen o en annan för den mediala utvecklingen)o det brukar funka men bara om de har nåt att säga då...be de komma o ge inte upp..

2012-03-29 @ 19:26:22
URL: http://surtants.blogg.se/
Postat av: Mia (badkidney)

Gunnel: Åh, vad intressant. Typsikt att bli väckt när man har såna där intressanta drömmar. Hoppas att du får "träffa" honom igen och få veta mer om honom.



Surtant: tack för tipset <3

2012-05-04 @ 23:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback